onsdag 10 april 2013

efterlysning

förra veckan när jag låg hemma med feber började en resa ta form i både mitt huvud och på papper. nu pratar jag inte om att förändra mitt liv och lägga upp "inspirations"bilder överallt resa.
sånt fixar alla andra så fint så.
nä det handlar helt enkelt om en helt vanlig resa. utomlands. inge svårare än så.

destinationen är usa och resans längd är cirkus tre veckor med start påskhelgen nästa år. mycket hänger på att saker ska gå min väg. flygbiljetterna är inte släppt än och hotellen är rätt dyra så här ett år i förväg.
men i en perfekt värld släpper norwegian billiga resor till new york och jag lyckas fixa en. där stannar jag två-tre nätter (kanske lite nhl-hockey).
efter det flyger jag inrikes ner till drömstaden san fransisco för att stanna där i några nätter. passar på att åka runt till alla ställen som jag har så många minnen från. skaffar även lite nya minnen.
med lite sorg i hjärtat bilar jag vidare till las vegas för att titta på alla ljusen. spela lite och om jag har tur, supa ner någon stackare och gifta mig i ett elvis kapell.
därifrån går flyget till new orleans. strosa i de franska kvarteren. lyssna på jazz. äta stark cajunsk mat och eventuellt köpa hem en voodoo docka.
resan går vidare. hyrbil mot florida. då resan tar ungefär tolv timmar tar jag ett stopp efter vägen på något spooky motel efter vägen. psychoupplevelse. check!
dagen efter (som förhoppningsvis fortfarande finns) bilar jag vidare ner mot miami för sol, bad, disney och lata dagar.
flyget hem tar jag även denna gång med norwegians billiga biljetter från fort lauderdale.

det enda som fattas nu är alltså: a shitload av pengar. lite tur med biljetterna och ett resesällskap som vill följa. reserutten är tyvärr hackad i sten, men visst under resorna med bil är jag flexibel till att stanna eller kanske till och med ta en liten omväg.
någon!??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar