lördag 13 april 2013

det finns en stad. ett hockeylag.

att sm finalen börjar idag märks inte så mycket här nere. inte förrän man går in på facebook.
där märks det av i både statusupdateringar och i foton som laddats upp.
det är i sådana här tillfällen jag önskar att jag bodde kvar i skellefteå. kan bara tänka mig vilken stämning det är där nu.
svart/gult överallt.
spänningen som ligger i luften.
tänk. det är norrlandsderby i final! 
pratas det hockey i vanliga fall (till och med under uppehållet) så kan jag bara tänka mig hur det pratas nu.
 
i eftermiddag blir det hockey nere hos beachen tillsammans med viktoria och sickan hund.
hoppas alla håller alla tummar och tår. ikväll visar vi björnarna vem som är bättre!
 

brukar tycka att klubblåtarna är lite så där tacky. ni vet spelare som sjunger med i någon rockig låt. lite we are the world känsla.
men denna min absoluta favorit. elsa wikstens klara barnstämma gör att håret på armarna ställer sig varje gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar