torsdag 4 april 2013

jag lovar tavlorna hänger rakt, det är golvet som lutar!

för någon helg sen kom då alla nya öbler från den stora möbeljätten. fick otroligt bra med hjälp av både kela och L.L. och alla möblerna blev så gott som ihopskruvade redan på kvällen.
enda smolket i bägaren var att jag helt plötsligt stod med två soffor!
min gamla soffa orkade jag inte släpa upp i förrådet så den fick snällt stå inne i köket.
å där har det stått. fram till idag. på två timmar var den såld!

känner lite saknade ändå. den soffan har ju varit med mig så länge. den var ju betydligt skönare att sova i än den jag har nu. tyget var betydligt mjukare och fötterna hamnade inte utanför när man la sig ner.
men när jag tänker på vilket schabrak den soffan var så känns det rätt skönt att jag aldrig mer behöver tänka på den när jag ska flytta.

så nu ser det ut något sånt här hemma hos mig. lite vitare. lite färggladare. lite luftigare. lite trångare.
å ja, tjock tv:n hänger kvar. men kanske inte så länge till.....

1 kommentar:

  1. Å så fint du har fått det :) Snyggt med vitt och de turkosa och rosa sakerna :) Älskar turkost ;)

    SvaraRadera