lördag 13 april 2013

vägen till rikedom

då min teori om att min sprudlande personlighet och min positiva inställning till livet skulle räcka för att snärja någon ovetande rik stackare inte verkar fungerar. har jag beslutat mig för att gå en annan väg.
jag ska vara snygg varje dag istället. ni vet så där strålande vacker så de bländas av min snygghet och sen faller för min livsglädje och energi.
steg ett i den transformationen är att börja ha smink varje dag. för jag menar jag blir inte yngre och smink döljer ju veteskapligt bevisat alla möjliga skavanker.
så nu ligger jag i stenhård träning.
denna vecka: ha mascara på mig. varje dag! det är tufft. det är jobbigt. men jag ska klara det.
nästa vecka tror jag att jag ska lägga till rouge och kanske, kanske, lite ögonskugga.

jag ska klara detta. om jag så ska måsta ställa väckarklockan en halvtimme tidigare. jobbigare blir det i steg två då håret ska pimpas varje dag. lockigt, flätat, plattat u name it. jag ska vara så perfekt i håret varje dag att alla kommer åhh:a och ahh:a när de ser mig. det vill säga tills första barnet lägger sin filiga hand i mitt hår. men fram tills dess. då ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar