torsdag 8 november 2012

varför lär man sig aldrig


snart är julen här och som vanligt har jag inte handlat några julklappar. sen förstår jag inte hur jag tänkte när jag trodde att jag skulle klara mig med bara handbagage på uppresan. vart hade jag tänkt stoppa alla klapparna? man kan ju inte bara ge bort presentkort, stringtrosor, kalsonger och kramar. kanske kan kolla med tomten om han har vägarna förbi västerås runt den 20 december!?!
 
planen blev sen att handla alla klapparna helgen innan jul. umeå har ju ändå så mycket att erbjuda. där kan jag ju alltid stanna till och handla då jag ändå landar där. men samtidigt är det så typiskt mig att göra all julshopping dagarna innan jul. någon gång skulle jag vilja överraska andra (och mig) med att ha sånt färdigt.
eller så betalar jag helt enkelt den lilla extrasumman för att ta med resväskan. på hemvägen är den ändå medräknad.

men så till det stora problemet. vad f*n köper man? jag har noll idéer och ingen inspiration. när man dessutom inte träffar personerna så ofta (som man ska handla till) känns det ännu svårare. vi säger varje år att vi inte ska köpa något till varandra. men jag gillar ju att ge bort klappar. jag tycker det är skitkul (fast jag sitter och har ångest över det nu) att slå in klapparna i fina papper och knyta juliga band runt. blicken man får när man har hittat den perfekta klappen är värd varenda krona. sen tycker jag naturligtvis att det är jättekul att få klappar också. det behöver inte vara något dyrt. gillar bara att öppna och se vad som finns i. känslan av inte veta vad som väntar i det fint inslagna paketet.

så för att få lite inspiration gick jag in på sidan med massor av julklappstips, bara för att få lite hjälp på traven. det slutade med att jag hittade en massa saker jag själv skulle vilja ha.
som den söta nageltorks apan
eller ugglehandvärmarna (this one is for you ;)
eller de rosa garden byxorna. som skulle passa perfekt på jobbet.
ja ni kanske förstår att min önskelista blev längre och längre. på listan över tänkbara-julklappar-till-andra hamnade även några saker. men vad det är har jag inte tänkt avslöja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar