måndag 5 november 2012

man saknar inte kon förrän båset är tomt

fan va handikappad man är utan telefon.
sitter och tänker igenom allt som jag måste göra idag och inser att allt involverar en telefon.
1. beställa ett nytt visa kort. vet inte om det skickas automatiskt när man spärrar. tyvärr kan jag ju inte ringa och kolla och på nätet hittar jag ingen information.
2. polisanmäla. det kan man göra på nätet, men jag är lite osäker på mitt försäkringsbolag och jag kan ju inte ringa och fråga.
3. kontakta lost and found på parken i köpenhamn. enbart ett telefonnummer dit.
4. kontakta försäkringsbolaget.

nu minns jag inte, men jag har för mig att det brukar gå rätt snabbt att få det nya sim-kortet. annars får jag väl gå ner och skaffa ett tillfälligt nummer.

men vänta här nu! tänker säkert några av ni som känner mig. har inte du en backup telefon? jo det har jag eller hade kanske är mer lämpligt att säga.
för ni som känner mig vet ju att jag gillar att ta kort och filma när jag är på sådana där tillställningar. å ni som känner mig vet ju att jag är en otroligt smart kvinna, men som ibland släpper lite på smartheten och bara är. så jag packade med båda telefonerna i väskan eftersom jag inte hunnit ladda den ena riktigt full och jag ville inte riskera slut batteri.
så då har vi diskuterat det färdigt.
bildbevis finns i alla fall att vi var klädda i vitt. så det kan ni få se. gillar skarpt den gryniga kvaliteten. alla rynkor bara försvann!
fy, det var så många bra bilder som försvann :( både från vår sightseeing tur och ljusshowen på sensation. sen naturligtvis alla andra roliga hotellbilder och bilderna från flygplanet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar