tisdag 20 november 2012

alla borde ha en ekonomisk kompis. i alla fall om ens mellannamn är slösa.

pratade som sagt med bossen tidigare. man skulle även kunna kalla henne min revisor. känner nog ingen med sånt ekonomiskt tänk och planering. sen är hon även en superhjälte på att spara pengar.
det är hon som har spelkassan från våra harry-vinster, eftersom hade pengarna bott hemma hos mig skulle det inte finnas några kvar.

i slutet av december kommer jag att få retroaktiv lön sen april plus förhoppningsvis försäkringspengarna för mobilerna. det kommer bli en fin liten summa (någonstans mellan en iphone4s och en prada väska) som jag skulle kunna hitta på något för.
hon tyckte att jag skulle låta henne förvara pengarna tills jag bestämt mig för vad jag ska använda dem till. skulle ju vara en bra start till en utlandsresa till exempel.

hm, tror nästan jag ska ta hennes erbjudande. skulle vara trevligt med lite sol och värme i mitten av terminen. har vi tur kanske vår vinstkassa dessutom ökat tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar