onsdag 21 november 2012

var ligger den indiska smaklöken?

något jag aldrig lärt mig tycka om är indisk mat.
jag har provat och provat och provat. men jag faller inte för det hur jag än gör (kan ha lite att göra med att jag alltid lyckas ta samma sak då jag aldrig kommer ihåg vad det hette som jag beställde tre år tidigare). vilket är synd då det finns några indiska restauranger i "närheten". det skulle ju vara trevligt att ha något annat än thaimat, mc donalds och subway att välja på när det gäller hämtmat.

idag fick jag en avhämningsmeny i brevlådan från en indisk restaurang. läste igenom den och jag tror (hoppas) att jag kanske hittat något jag kan gilla. chicken biriyani. får nog ta och prova någon helg. men det skulle samtidigt inte förvåna mig om det visar sig vara samma rätt som jag lyckats beställa varje gång tidigare.

ingen som har något tips på bra goda rätter? är som sagt rätt novis när det gäller maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar