måndag 5 november 2012

snart med i matchen igen

tog mig ner på stan för att hämta ut lite kontanter. förstå min förvåning, efter att ha suttit en halvtimme på banken och väntat, att banken inte längre har några kontanter! säger då bara det. vart är världen på väg?!
tanken var att jag skulle gå och köpa ett kontantkort till mobilen, men när jag var in på tre för att höra vad det kunde tänkas kosta så fick jag ett nytt på plats. yeay, skulle inte behöva vänta på det som kommer med posten.
tråkigt nog har jag för gamla mobiler hemma så simkortet passade inte. bara ner på stan igen och då fick jag av de snälla personerna en lånetelefon. så nu sitter jag här med en fin fungerande telefon. men jag har inga nummer så vill ni höra av mig måste ni skicka era nummer till mig. finns på samma som förut.
passade även på att fråga vad en iphone 4s kostar att köpa kontant. tänka sig, samma pris som när de släpptes. apple vägrar sänka priserna. det är väl dumt av dem.
nu ska det bara göras en anmälan hos den danska polisen. de har en liknande anmälningsblankett som svenska polisen har på internet. tråkigt nog fungerar den inte, så det blir bara till att ringa. sen ringa försäkringsbolaget imorgon då de hade hunnit stänga innan telefonen kom till liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar