onsdag 25 juli 2012

vitamin påfyllning

sol och varmt idag. äntligen fick jag min heldag i solen! packade väskan och gick ner till lillåudden. la mig på en brygga nedanför jobbet och solade.
nu kanske många tycker att jag är knasig som väljer att ligga så nära jobbet när jag har semester. men jag ser bara fördelar. jag har nära till toalett, lunch kan man få titta in på om man ber snällt, skulle drickan ta slut så har jag tillgång till vatten att dricka och så är det rätt trevligt att prata med någon annan än kassörskan på hemköp och sig själv. (öga mot öga menar jag då naturligtvis)
solen sken och det fläktade riktigt skönt. att ligga på en brygga har många fördelar, men den främsta är ju att man inte behöver oroa sig för fästingarna. det värsta som kan hända är att man får en sticka och då är det ju, än en gång, en fördel att man har nära till jobbet och knappnålarna. i alla fall badade jag lite. kors i taket. ni som känner mig vet ju vilken badkruka jag är och då speciellt i mälaren. 
men nu håller vi tummarna på fint väder resten av den här sommaren så benen har en chans att bli lite bruna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar