lördag 28 juli 2012

han är söt när han sover

hade en utslagen katt i min soffa igår kväll. det är jobbigt då man ska vara med på allt. tugga hårblås sladd. kolla in maten. vara med på sminkning. stå och vänta på andra sidan duschdraperiet. smita in i klädkammaren a.k.a bermudatriangeln. gå vilse i klädkammaren. försöka hålla sig kvar i klädkammaren när mari hittar en.
han är lite dålig på att roa sig själv den där katten.
till slut däckade han i soffan och orkade knappt lyfta på huvudet då jag smet iväg till L.L för lite vin och os-invigning.

sen var det kanske inte så bra att han sov hela tiden tills jag kom hem. för då var han inte speciellt trött. klockan fyra förstod jag nordinskans hot om att göra rattmuff av han. då hade han hunnit bita mig på väl valda ställen. istället för att snutta lite gulligt så där, biter han sig alltså fast. insåg att i sängen skulle han ha för mycket plats att hitta bitställen. så jag valde soffan där jag kan vända ryggen åt han. det spelade i slutändan ingen roll. armarna, ryggen, kinderna, håret, benen, tårna ja allt utom näsan blev provbitet. sen hittade han mitt thomas sabo armband. han bet fast i klackiskon som hänger på den och där hängde han!
tillslut somnade jag i alla fall och vi tog en ordentlig sovmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar