söndag 8 juli 2012

lite kort om en vecka i schtaaan

fredagsnatten startade alltså bilresan mot norr. vi kom fram halv sex på lördagsmorgonen och efter en liten tupplur gick jag ner på stan för att möta upp bästamalin. att folk gick omkring med mössa och vantar hade jag inte räknat med i slutet av juni. men med bara 12 grader på termometer och snålblåst ångrade jag mig lite att jag inte packade med mina vantar. festivalmaten provades och det var gott. sen att det var pommes i pitabrödet kom som en överraskning.
på kvällen bjöds det på grillat hemma hos malin och patrik innan vi cyklade ner till stan. festivalen var sig lik. träffade på några man kände. roligast var nog ändå att springa på lena.
när klockan var lagom mycket gick vi in på efterfesten. en ganska lugn tillställning från början. men efter ett tag dansade vi runt på dansgolvet. riktigt bra dj:s. tyvärr inga uppträdanden av artisterna som var där.
lämnade festen vid fem och gick hem till mamma och bäddsoffan.

på tisdagen hade vi finbesök av mecke. dagen innehöll både tennis och två omgångar av fotboll. kan meddela att jag hade träningsvärk dagen efter och en stilla önskan att jag kunde få lite av hans vinnarinstinkt! insåg än en gång hur roligt det är att spela tennis, så om någon känner att de är sugna på att gå några matcher ställer jag gärna upp. 

ibland gör det ont att sporta. så går det när man båda rusar efter bollen. jag med racket och mecke med benet.

resten av veckan var rätt stillsam. god mat, bra böcker och chanser att träffa vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar