fredag 27 juli 2012

var det semester jag hade

smidde lite planer igår på bryggan. smidde lite mer igår kväll.
nu när jag fått lön ska jag ta mig ut och hitta på lite mer roliga saker. jag kan ju inte bara sitta inne bara för att alla jag känner jobbar eller är bortresta.
1. parken zoo. tåg går direkt till eskilstuna och sen tar man visst bara bussen enligt L.L. (kela vi ska också åka, men då ska vi se till att få guidning så vi får klappa lite djur. L.L trodde inte vi skulle få klappa surikaterna och tigrarna är visst off limit. men en ödla eller två får vi nog klappa) kollade upp hur djuren bor igår och har ritat en liten karta efter hur jag ska besöka dom. har även pratat med piff så jag ska nog låna hennes kamera.
2. stockholm. åka in en sväng och shoppa loss lite. hade en tanke på gröna lund, men L.L tyckte det var dumt av mig att slösa pengar på det stället om jag inte tänkt åka några karuseller. men in till stan ska jag i alla fall. gå till min favorit secondhand butik, kanske handla något gott i östermalmshallarna, ta en fika på något mysigt fik och bara strosa.
3. elba. det går ju visst en färja ut till en ö (?) här. östra ön/udden/stranden/klippan vad den nu heter. där kan man visst sola och bada. så är det fint väder någon dag ska jag försöka ta mig ut dit. packa en liten matsäck och knapra ett åksjuepiller.
4. fish-spa. det verkar som om det blir av nu i nästa vecka. det behövs veeeeeeerkligen!! de stackas fiskarna kommer bli så mätta att de inte orkar "jobba" något mer den veckan.
5. bio. tänkte att man kanske skulle prova den nya biografen i stan, eller att gå på bio överhuvudtaget. tror den sista biofilmen jag såg var sista indiana jones. å det bästa med bio är ju att man kan gå på kvällen, så då är hela dagen fri.

så det är planerna. men sen känner jag ju mig själv. är det soligt och fint väder så är det ju enklast att bara gå och lägga sig i gräset eller på en brygga. men jag ska verkligen försöka ta mig iväg någonstans. börjar vara rätt less mina vita väggar och mig själv med för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar