måndag 9 juli 2012

en helg av bensinångor

i helgen var det som sagt powermeet. denna gång hade jag chansen att få uppleva den på första parkett. det var ju nämligen så att första sommaren jag bodde här inföll powermeet samma helg som stadsfesten. förra året jobbade jag hela tiden, iofs på powermeet men jag såg inte så mycket av det från baksidan av remmståndet. men i år skulle jag äntligen få uppleva denna folkfest. 
ja, vad kan jag säga. visst det är kul att se de fina bilarna. det är inte lika kul (då jag har raggar-rundan utanför mitt fönster) att lyssna på v8:or, eddie meduza på högsta volym eller biltutor en hel helg. å då menar jag en heeeeeeel helg. från morgon till....ja morgon igen. tror eventuellt det kan ha varit tyst nån timme mellan sju och tio på morgonen.

sickan fick en kompis i grässlänten.

sickan blev dessutom "beskylld" för att vara en sån där kamphund av en glad och överförfriskad cyklist. tror dock han skämtade. sickan tittade i alla fall förvånat på mig när jag gav attack kommando. tittade förvånat, grymtade lite och viftade glatt på svansen innan hon försökte fälla mig genom att springa sick-sack mellan mina fötter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar