måndag 23 juli 2012

om jag hade pengar, tralla la la la la la la la la la la (nynnar för mig själv)

lite pengar skulle ju inte sitta fel. visst jag får lön på fredag, men en shopping dag i stockholm innan en löningshelg hade ju inte varit helt fel. eller en tripp till bromma för att hälsa på bror, helena, brorsdotter och ny brorson skulle ju också vara ett trevligt semesternöje. eller varför inte bara boka en weekend i stockholm nu när hotellpriserna är låga. men tyvärr går de rummen åt som smör i solsken så det lär inte finnas kvar något till helgen.
får ägna mig åt gratissaker istället. kanske prova mina nya reebok. eller varför inte städa förrådet. eller organisera min socklåda. eller plocka upp höst/vinter kläderna igen. eller klippa bort alla kluvna hårtoppar med en nagelsax. eller måla alla fingernaglar med olika färger.
ja som ni ser finns det ju många roliga saker jag kan sysslesätta mig med i brist på solvarma dagar och pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar