torsdag 12 juli 2012

inga sura miner här inte

måste ju ändå se de positiva i detta härliga sommarväder.
jag slipper bränna mig i solen.
jag behöver inte lägga ut pengar på solkrämer.
allergin är som bortblåst.
då jag ändå inte kommer att bada något behöver jag inte vara avis på alla som doppar sig i vattnet.
jag behöver inte ha dåligt samvete över att beach 2012 aldrig blev av.
det är massor av rea på badkläder, bra att tänka på inför nästa sommar.
jag behöver inte freaka ut över fästingar då jag inte befinner mig någonstans i närheten av fästingbon.
det går inga pengar till uteserveringarna.
blommorna bränns inte sönder i fönstrerna.
lägenheten är varm, men inte så varm som den brukar vara.
jag har äntligen en chans att rensa papper.
och det är rätt mysigt att få börja tänka ljus på kvällarna.

som sagt det enda som saknas är väl egentligen d-vitamin och att jag hade räknat med att håret skulle blekas lite i sommarsolen. men vitaminer kan man ju köpa på den lokala hälsokost butiken och nu för tiden finns det ju schampon som bleker lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar