torsdag 12 juli 2012

andra vill bli prinsessor

att jag gillar mord och deckare är kanske ingen hemlighet. inget romantiskt dravel eller dramatisk film för min del. ge mig en spännande mordgåta eller en häftig actionrulle istället (alternativ en bra sci-fi serie).
när jag är uppe och hälsar på brukar roffe alltid skämta om att han inte vågar sova. orsaken till det är för att han tror att jag och mamma blir påverkade av alla mord som vi ser på tv. han brukar säga att han måste sova med ett öga öppet. stackarn :)


men nu när jag (i ärlighetens namn) sett ungefär 50 avsnitt på fyra dagar av law and order och sen sitter och kollar upp pistolskyttekurser. då börjar jag nästan förstå han. 
men han och ingen annan heller för den delen behöver vara orolig. jag är alldelens för empatisk och feg för att ens tänka tanken på att vara på fel sida om lagen. jag har ju en historik av att begrava blommflugor jag råkar ha sönder. min hemliga dröm är ju att få vara en av detektiverna. 
men allra helst vill jag bli privatdetektiv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar