fredag 27 juli 2012

sötnöt

nu är han här. leif, eller leffe  som han oxå kallas. 
hade glömt hur det var att ha en kattunge hemma. han har hunnit med massor av saker. bland annat nästan riva ner en lampa (fångade den i luften), jaga efter mina hörlurar, vässa klorna på soffan, äta mat, undersökt allt i min lägenhet, jaga mina fötter, sovit, kurrat, trampat på min mage, ramla ner från soffan, undersökt min näsa, kurrar lite till, tittat mig djupt i ögonen samtidigt som han kurrar, luktat i alla mina skor, försökt klättra upp i tvättfatet och en massa annat roligt.
då jag var tvungen ut på stan direkt han kom hit har vi bara tillbringat ca femton minuter tillsammans.
tänk om man hade hans energi!

update: han har nu även hunnit med att kurra lite mer, trampa mig på magen, attackera min glasögon (?) två gånger och snuttat på min bh. som förövrigt jag hade på mig vid tillfället. sneaky little bastard den där. först trampar man på tröjan så u-ringningen åker ner sen dyker man på bh:n. undra vem som lärt han det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar