söndag 1 april 2012

någon som behöver skeppa något till återbruket?

efter att ha drömt att sickan helt plötsligt blivit jättestor, eller i alla fall så stor att katta kunde vira henne runt midjan, var jag bara tvungen att plinga på och ta en titt på henne.
lyckligtvis var hon fortfarande liten och söt, bara lite högre än förra helgen (fan vad hundar växer fort!) katta berättade då att det visst varit, inte bara ett utan två (!!) inbrott sen sist de bröt sig in.
är fortfarande lite förvånad över att de inte snott något av mig. jag menar, har jag inga fina saker? kan de inte hjälpa mig att rensa mitt förråd? funderar på att sätta post-it lappar på de saker jag vill bli av med. typ "sno mig. snälla :)" så jag inte behöver frakta alla saker till återvinningen.
sen kan man ju tycka att efter tre inbrott borde ju snacket gått bland tjuvarna att det inte finns något att stjäla. för ingen verkar ha blivit av med något. man kan ju även tycka att något borde göras så de inte tar sig in, men sånt kan ju inte jag bestämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar