fredag 6 april 2012

avd. vem är det som missunnar mig alternativt har jag verkligen så stor rumpa?

tog tag i uppgiften att rensa kläder i klädkammaren a.k.a bermudatriangeln. allt för att det ska se finare ut efter det att jag pimpat den. tänkte att vad kan göra denna uppgift roligare en långfredag som denna? jo ett glas vin. sagt och gjort hällde upp ett glas vin, kastade ut alla mina tröjor och satte mig på golvet för att börja rensa.
då sparkade jag ut glaset. eller jag hann rädd det mesta då glaset tippade lite fint mot en väska.
hämta trasa, börja torka.
klok av mitt misstag ställde jag upp glaset på pallen i hallen och fortsatte rensningen. (inser här att jag använder det mesta av mina kläder, det blev inte så mycket att rensa. bra eller anus? ingen aning.)
nåväl, in i triangeln igen för att hämta alla byxor. när jag ska sätta mig puttar jag omkull vinglaset med rumpan! men även denna gång räddas det mesta. denna gång av en kofta som låg på pallen.
needless to say, jag flyttar glaset än en gång. denna gång högst upp på bokhyllan i hallen. där skulle väl ändå glaset stå säkert.
trodde jag.
då jag hämtade mina koftor snubblade jag på väg ut ur klädkammare. tar ett snubbelsteg och går rätt in i hyllan. denna gång spilldes allt vin ut. (å nej, så mycket vin hade jag inte hunnit få i mig att vi kan skylla på det) ljusglimten däremot i det hela var att glaset höll, då det ramlade på en halsduk.
om jag nu ska försöka se det positiva i det hela (för det har jag lärt mig att man ska göra. folk gillar positiva människor) är det att vinglaset hade kunnat tippa ut över stora klädhögen och jag hade varit tvungen att tvätta ALLA mina tröjor. nu behöver jag bara tvätta en kofta, en halsduk och skölja upp en väska.

vad jag gör nu? sitter i soffan med ett fräscht glas vin. tryggt stående på vardagsrums bordet.
kläderna då? förstod att jag aldrig skulle kunna göra två saker samtidigt, rensa kläder och ta ett glas vin. men kläderna är rensade och i slutändan blev det en fin liten hög att bära ner i förrådet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar