måndag 9 april 2012

måndagsutflykt

dagar som denna önskar jag att jag hade en bil. dagar då jag har tid och lust att trängas med alla andra på ikea.
speciellt när man kommer dit och upptäcker att bokhyllan man tänkt köpa, någon gång när man har råd, har utgående delar (vinstället bland annat!) då hade det varit trevligt att kunna köpa de delarna och sen bara packa in det i bilen eftersom man även har planerat att gå på city gross.
glassen man hade tänkt köpa får även den vänta efter insikten att den kommer vara smält innan man är hemma med alla påsar. nu spelade det ingen roll för jag hittade ändå inga maränger, å jag var faktiskt sugen på marängsviss.
men det är egentligen bara sådana här dagar jag saknar bil.

hem kom jag tillslut i alla fall, dock med lite längre armar. i ikeapåsen återfanns nya dricksglas och en hänga-upp-kläder-mojäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar