fredag 19 augusti 2011

wtf!

högsby är alltså en by i kalmar län. en befolkningsmängd på ungefär 1900 personer. mest känt är byn för att mamma till greta garbo är född där eller mer nutida: det groteska mordet på Abbas Rezai.
från den byn kommer även en av mina bästa vänner, bossen. hon har i x antal år hållit sig borta från byn. vilket jag i alla år kunnat förstå.
jag och hon spelar på hästar varje helg och det går väl inte så där otroligt bra. ungefär lika bra som det brukar gå för finland i melodifestivalen. de glänser till ibland, men oftast går det åt helvete.
fast när jag såg notisen i metro idag om mannen som skrapat fram två omgångar av tv-skrap på triss och dessutom sitter på vetskapen att han inte är ensam i högsby med en jävla tur då börjar jag tro att hon kanske skulle behövt några extra år i hålan.


 

2 kommentarer:

  1. Bossen hälsar att det krävs garanterade miljoner för att flytta tillbaka till "hålan"
    Har istället skaffat hotellrum i the big apple för att gå på 10th aveny och 57th street i oktober så nu förväntar jag mig en ATG-vinst för att kunna köpa en flygbiljett också

    SvaraRadera
  2. ska göra mitt bästa idag. rymms jag i hotellrummet om det blir storvinsten?!
    mari

    SvaraRadera