torsdag 25 augusti 2011

konsten att känna sig fet och gammal

jag anser att jag inte ser så pjåkig ut. kanske ingen fotomodell, men ändå inget träskmonster. jag kan till och med ibland tycka att jag är riktigt snygg. fast det brukar gå över när jag träffar mina vänner eller andra människor. då jag upptäcker hur vackra och unga de är. *poff* så känner jag mig lite äldre och inte fullt lika snygg som när jag tittade mig i spegeln tjugo minuter innan.
smal är jag kanske inte. men inte jättetjock heller. mer lite så där normal, men i behov av lite träning och bättre kost. tighta till lite här och där.
fast när jag var till fylliläppen doktorn blev jag ganska, skulle vilja annvända ett annat ord men vi säger väl brutalt nertagen på jorden.

läkaren: jaha, vad ska vi hitta på med dig då? är det rynkorna runt munnen vi ska ta hand om eller ska vi fylla fram din läpp?
jag: öh, ja alltså läpparna.
läkaren börjar ställa frågor och fyller i en hälsodeklaration.
läkaren: anorexi? tittar på mig. nej inte det.
jag:........
läkaren: gravid? tittar på mig. tittar lite längre på mig och höjer ögonbrynen lite.
jag: nej!!!

på lördag är det dags för ett litet återbesök. hon ska titta på knölarna som jag har i läpparna. de ska visst försvinna innom två veckor, men han tyckte jag skulle komma in i alla fall så hon fick se dem. eventuellt blir det även de resterande 0,5 ml som inte blev i lördags. får se hur jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar