tisdag 30 augusti 2011

det började bra, sen gick det bara utför

vilka är det som läser min blogg undrar ni säkert. (ok det sista i den meningen var egentligen bara för att boosta mitt ego, som om ni verkligen undrade om det. men håll bara med en stund)
jag kan i alla fall säga vem som inte läser!
mina vänner som bor flera tiotals mil bort. ja förutom då du emma, eller du åsa, eller du marie och så naturligtvis du malin. kanske även någon till som inte gett sig tillkänna än.
men annars är det mest folk här runtomkring. de som redan vet allt jag gör hela dagarna, veckorna och nätterna.
därför blir jag alltid lika förvånad när jag pratar med någon vän i norr som verkar helt oförstående över att jag helt plötsligt är till exempel blond. eller när jag tar förgivet att de vet om att jag gjort vad det nu är jag har gjort som alla andra redan kommenterat om.
på ett sätt är det ganska uppfriskande att få berätta om allt en gång till. men samtidigt ganska jobbigt. speciellt när man tar förgivet att ens vän vet om att man planerat att komma och bo hos den. men eftersom hon inte läser bloggen inte har en aning om det. och då alltså blir lite förvånad när man pratar om det som om det redan är klart. eftersom säger man ingenting så håller man med.
ja ni kanske förstår, eller inte. men jag vet att de personer som gett sig till känna är otroligt smarta människor, så därför räknar jag med att ni förstår.
men nog om det. (lite svammelvarning där)
ergo: skulle faktiskt vara lite kul att veta vem som läser. och varför. och om ni efterlyser något. (ja, malin jag vet att du vill att jag ska skriva mer om allt smaskigt som händer i mitt singel liv. men mamma kan dyka upp här ibland!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar