onsdag 10 augusti 2011

en liten förklaring

har tidigare skrivit lite om några telefonsamtal och tänkte nu komma med lite förklaringar. det är kanske inte så spännande som det låtit, men jag valde att inte skriva ut vad det gällde mer för min egen skull. att inte jinxa.
två av samtalen har handlat om en lägenhet. en lägenhet mitt i stan som jag spanat på ett tag. låg månadshyra och tvärs över gatan från där jag bor nu, stor innergård och ny renoverad.
efter tre visningar och en sänkning med 100 000 på insattsen fanns den fortfarande kvar på hemnet. då var jag bara tvungen att ringa mäklaren och banken.
var och tittade på lägenheten och visst den var fin, kanske inte så stor som jag hade förväntat mig. men för det priset och det läget blev jag ändå rätt sugen på att lägga bud.
pratade med banken idag, då jag inte har de 15% man måste komma upp med själv, men det var ok. jag fick ett lånelöfte på hela summan. fast när alla uträkningar var gjorda och jag såg slut månadssumman, då backade jag.
en månadsumma på runt 7500-8000 är inte vad jag har tänkt betala för en liten tvåa. då bor jag hellre kvar här.
men finns den kvar om ett år, kanske jag funderar lite mer.
det tredje samtalet får ni se på bild om några veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar