måndag 15 augusti 2011

spicy hot

för alla er som inte bor i en stad där spicy hot finns, eller för alla er som inte provat maten därifrån måste jag bara tipsa om det stället.
får ni någon gång chansen att äta där, gör det. fort går det. gott är det. inte speciellt dyrt. och så får man maten i en sån där fin kartong som de äter ur i amerikanska filmer (i alla fall om man beställer en nummer 14)
en sån kartong räcker gott och väl till två middagar för mig.
alternativt middag och lunch.
det enda jag är lite missnöjd med, förutom att resturangen bredvid mig bestämde sig för att stänga över sommaren, är att den starka såsen man får med inte riktigt räcker hela vägen. men det är ju mer ett i-landsproblem.
så med de orden tar jag på mig jackan och trippar iväg till den lokala spicy (som äntligen öppnat efter sommaren) och beställer en nummer 14 utan paprika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar