söndag 14 augusti 2011

någon som är sugen på paj?

kräftskivan blev flyttad från onsdagen till igår.
men nå så jävulskt gott med krälande dydjur.
slängde ihop en västerbottspaj och två efterrättspajer (blåbär och hallon) men jag borde ha förstått att det inte skulle försvinna så mycket av de pajerna. som vanligt när vi äter så drar det ut på tiden och det finns inte tid för efterrätt. när två av fyra dessutom numer "äter nyttigt och rätt" skulle vilken andraklassare som helst kunna räkna ut att det inte skulle försvinna någon paj.
så nu sitter jag här med en vb-paj som det ser ut som en liten mus mumsat lite på, en hel blåbärspaj och en hallonpaj som jag provsmakade klockan tre i natt.
middagen är ju räddad. men sugen vet jag inte om jag är. det stinker nämligen västerbottensost i hela lägenheten och skulle kunna tänka mig att även jag gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar