onsdag 24 augusti 2011

hej jag heter mari och jag hör dåligt

att jag hör dåligt är ju inte längre någon hemlighet.
jag hör dåligt i det vardagliga livet, som hemma i min lägenhet.
jag hör sämre med mycket folk runtom, som till exempel på jobbet eller på ett café.
jag hör extremt dåligt ute på krogen.
dessutom har jag världens sämsta linser som gör att jag ser dåligt med.

jag brukar ibland fundera på vad folk man träffar ute på pub eller krog tror om mig.
ibland hälsar jag inte för att jag inte ser vem det är. jag deltar oftast inte i diskussioner. ibland undviker jag aktivt att inte prata med någon, mest för att jag är rädd att de ska tro att jag är världens fåne som inte hör något, eller i bästa fall bara hör fel hela tiden. hänger man inte med i vad som sägs kan det kännas lite knasigt att säga något som visar sig helt off topic. eller så kanske man helt enkelt skäller ut någon man tror just kallat en kossa.
för att jag ska hänga med måste jag oftast se på personen som pratar, för att kunna läsa in lite läppar och mimik. det är inte det lättaste om man står med några stycken som alla vill prata först och få fram det de vill säga.

så sammanfattningsvis: det är inte för att jag är ointresserad, dryg, dum eller upptagen som jag inte hälsar eller hänger med i diskussionen. jag ger er bara chansen att slippa upprepa er om och om igen.
bara så ni vet.
the end

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar