onsdag 30 mars 2011

världens sämsta onsdag

har två vänner som alltid är så infernaliskt överpositiva. varje dag är det "världens bästa måndag" "världens bästa tisdag" "världens bästa onsdag". ja ni kanske förstår vad jag menar. men vad jag inte förstår är hur det fungerar. för varje dag kan ju inte vara den bästa?! för om tisdagen är den bästa, borde det ju innebära att den är bättre än måndagen. eller börjar man om på noll när man somnar? och hur kan man veta att det är den bästa halv sju på morgonen, hela dagen är ju kvar.
nåja, jag tänkte i alla fall kontra med att säga att detta är nog världens sämsta onsdag!
om jag kan backa upp mitt uttalande?
abso-fuckin-lutely!
bevis 1. hade fått en tid idag till naprapaten igen då min bröstrygg var helt kaputt. helt plötsligt blev den tiden avbokad. för naprapatens farmor ligger på dödsbädden.
så ok, han har en värre dag än mig.
bevis 2. kommer hem och hittar ett fint meddelande från scorett. på torsdag har jag 10% på hela sortimentet. men nu känns det ju lite ovärt att jag köpte de dyra skorna i måndags OCH gick i dem till jobbet. att jag slängde alla papper och kartongbitar är inte heller till min fördel.
bevis 3. mitt fejk LV mobilskal jag vann på tradera för två veckor sen låg inte och väntade på mig idag heller.
bevis 4. jag slog i min tå.
bevis 5. räkningen är fortfarande borta, vilket innebär att det blir storstädning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar