torsdag 10 mars 2011

popping pills

att man har kontakter inom apoteksvärlden är bra. ringde nyss och frågade bossen om jag vågade dricka av molipecten jag har i kylskåpet. den gick nämligen ut år 2008. inga problem, tyckte hon.
min mammas tips med två alvedon och en ipren för feber och värk i kroppen har fungerat bra. så bra att jag hela dagen gått omkring i den falska förhoppningen av att jag skulle kunna jobba imorron. har varit hungrig, rastlös och känt mig tip top, förutom hostattackerna som säkerligen kommer resultera i ett brutet revben.
för en kvart sen började jag frysa, men det gör jag ju för det mesta i detta kall hål. fast när värken kom tillbaka började jag inse att tebletterna jag tog klockan sex i morse började nog lida mot sitt slut.
mycke riktigt, it´s back, med ny topp notering på 39,9 börjar jag fundera om det kanske hade varit en idé att ringa vårdcentralen. eller så tar jag bara lite mer piller.
jobb imorron blir det i alla fall inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar