måndag 14 mars 2011

att man inte ens kan hosta med magmusklerna så dom får lite träning

varning för väldigt deprimerande inlägg.
sjunker snart ner i ett beetende värdig en förkyld man.
det vill säga: grinandes, gnällandes, ojandes och allmänt jobbigt beetende.
den här jävla helvetes förbannade skitförkylningen har bestämt sig för att jävlas med mig.
min tanke att bara vara hemma en dag, sket sig.
min tanke att gå till jobbet efter helgen, sket sig.
min tanke att ta mig till jobbet på onsdag ser inte så lovande ut.
min förhoppning om att få en antibiotikakur mot bihålerna, sket sig.
nu för tiden ska man visst mesbehandla bihålsinflamation.
visst jag kan förstå att läkarna inte så gärna skriver ut antibiotika. nässprej ska man visst annvända nu för tiden. en nässprej som kanske, KANSKE, ger effekt efter några dagar. prova hosta så ni spyr nerböjd över toan med bihålsinflamation. tro mig då har man bara lust att stoppa upp tandborsten i näsan och dra ut det som gör ont.
inte ens spola bihålorna fick jag göra, fast jag bad om det.
mitt vanliga solskenshumör blir inte bättre av att jag inte kan sova heller. inatt var jag vaken mellan 01.00-04.30 sen vaknade jag som vanligt 07.00. att min kost sen onsdagen bestått av en liter nyponsoppa, en halvliter blåbärssoppa, ett paket nudlar, två kycklingfiléer, lite sallad, otaliga alvedon, ipren, rinexin och hostmedicin ser bra ut på vågen. men det gör inga under med magen eller humöret.
toapapper går det, både till snytning och till mina gråtattacker. fan vad jag saknar alla nära och kära just nu.
dåligt samvete har man också för att man inte kan jobba.
*för att man ligger och beklagar sig över en förkylning då ett helt land råkat ut för en otroligt hemsk naturkatastrof
*för att man beklagar över lite snor i bihålor när en nära vän ska genomgå ett stort medicinskt ingrepp.
nä, nu drar jag filten över mig och fortsätter lyssna på hockey. kanske jag somnar om jag har tur.

2 kommentarer:

  1. Darling, man får vara deppig och klaga fast det finns miljoner som har det värre. Bara man inte fastnar i det. Din största risk just nu är väl iofs att du fastnar i snor men i alla fall.
    Jag hoppas att du kryar på dig och om du hade bott närmare hade jag kommit och tagit hand om dig!
    KRAMAR!!

    SvaraRadera