måndag 3 december 2012

vill också bli sur på mitt hår som är i vägen när jag ska sova

känner mig nästan som en ny människa.
min nya fina vita iphone har äntligen flyttat hem till mig och mitt hår fick en genomgång idag. utväxten togs hand om, topparna snyggades till och luggen kapades med några centimeter.
vi la även upp en plan över vad vi ska göra med mitt hår. en långsiktig plan.

jag har nämligen alltid velat ha långt hår. min kära mor däremot har alltid tyckt att jag passat bäst i någon sorts pottfrisyr. så fram till den dagen då jag med egna pengar kunde betala för frisören har jag snällt fått gå runt med olika varianter av potthår.

tyvärr har jag "välsignats" med världens skithår. hur jag än kämpar och sliter och sköter om det så blir det inte längre. det stannar i den längden jag har nu och så blir det bara risbuske av allt.
jag äter vitaminer. jag använder inpackning istället för balsam. jag fönar så gott som aldrig håret. plattången åker bara fram vid festliga tillfällen och då med värmeskydd i håret. avslutningsvis har jag en skyddande superduper mirakelkräm i håret efter varje tvätt.

felen jag gjort är att jag inte haft min egna hårfärg sen jag var fjorton. jag har bytt hårfärg lite efter färgen på mina skor/humör/årstid. att bara klippa håret två gånger per år har inte heller hjälpt.
men nu har vi i alla fall tagit beslutet att jag stannar med färgen jag har (vilket jag trivs bra i) endast utväxten kommer färgas. klipptid var åttonde vecka. annars ska jag bara fortsätta på samma spår som jag varit inne på tidigare.
fick dessutom med mig lite prover på bra balsam och andra saker.

är så nyfiken på om den där korkskruven jag sett antydningar till på vänster sida kommer växa fram ordentligt när håret blir tjockare och längre. hoppas. hoppas. hoppas.

hälsningar rapunzel wannaben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar