onsdag 19 december 2012

tröttmössa

öppnade i morse. å jag är en sån där människa som stiger upp cirkus en kvart innan jag måste börja gå.
så helt uppenbart är jag rätt trött på vägen.
det har hänt mer än en gång att jag halvblundat på vägen. ändå inga andra människor ute vid den tiden så det gör inte så mycket om jag vinglar fram lite så där lullilull tröttsamt.

idag gick jag förbi en pinne på marken. jag stannade, gick tillbaka och tog kort. för i mitt sömndruckna huvud såg det klockrent ut som en hoppande ren.
ingen aning om det gjorde det bara för att jag bara kisade med ett och ett halv öga eller om det gjorde det på grund av allt prat om renar i veckan.
the ren

för er som inte ser, det jag faktiskt fortfarande ser, kommer här en liten förklaring.

update: har på något sätt försökt komma på hur jag ska förklara vad renen gör. han hoppar ju. men nu fick jag ett lite mer beskrivande ord om hur renfan hoppar. han tar naturligtvis ett gasell hopp! tack leena för att du satte ord på mina tankar.
glasklart! eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar