tisdag 18 december 2012

har sj börjat tillverka tvättmaskiner?

jag hatar tvättmaskiner som ljuger om hur lång tid den behöver för att tvätta min tvätt.
gick ner efter 45 minuter då den sagt att den bara behövde 40 minuter på sig. lite spelrum tänkte jag ge den om utifall att den kom på att tiden inte räckte.
när jag kom ner var det ändå två minuter kvar. nåja, tänkte jag och satte mig att vänta. de två minuterna var inte två mänskliga minuter utan någon variant av tvättmaskins minuter. för i slutändan var de säkert fem minuter eller mer.
ok. men nu skulle den väl ändå vara klar tänkte jag. n ä  d å!!!! då skulle den centrifugera i 11 minuter.
ooooookiiiiiii då, tänkte jag och hängde tvätten från den andra maskinen. när jag var klar var det bara tre minuter kvar.
yes, snart var den klar. tick där gick den ner till två minuter. klick där gick den upp till fem minuter WHAT THE FAKK håller dumjäveln på med? den sista minuten var, än en gång enligt tvättmaskinsminuterna, ungefär tio minuter.
satt till slut bara och stirrade ut maskinen, funderade på hur jag kunde orsaka den mest smärta utan att förstöra mina kläder.

nu fick jag lägga om schemat ganska radikalt då jag insåg att jag inte skulle hinna tvätta en till maskin. tvätt imorgon också med andra ord. wihoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar