fredag 7 december 2012

tjugoen saker ni kanske inte visste om mig och som ni kanske inte ens vill veta.

1. jag dricker inte kaffe.
2. jag minns inte känslan av att vara kär.
3. jag tror på spöken.
4. jag tror inte på religion. men tycker det är intressant.
5. jag gråter till varje os-invigning.
6. jag är för plastikoperationer.
7. jag har aldrig rökt. inte ens smakat på en cigarett.
8. jag tackar aldrig om en bil stannar vid övergångsstället. jag är nämligen livrädd för att lyfta blicken från backen och snubbla. jag går alltid och tittar i backen när jag går själv.
9. när jag var yngre och simmade med byskes simklubb räckte jag alltid upp handen på frågan om vilka som ville simma frisim. jag trodde nämligen att det betydde hopp-och-lek-simma-hur-ni-vill-simm
10. jag är vidskeplig i det mesta
11. jag är väldigt blåögd och tror det bästa om de flesta. samtidigt litar jag inte på någon och har därför otroligt svårt att släppa in folk, överhuvudtaget, på livet.
12. jag har haft fyra frakturer genom mitt liv. den värsta på skallbenet. den lättaste på armbågen.
13. jag har fått en ursäkt av en polis som minuterna innan skällde ut mig för att jag inte gick på övergångsstället. jag har ätit påskmiddag med (bland annat) usa:s första kvinna som opererade om sig till man och jag har träffat en absolut tvättäkta riktig CIA agent (allt i usa)
14. jag är sämst på att hålla kontakt och höra av mig. läs: världssämt! vill ju inte ringa och störa
15. hur många skor jag äger har jag ingen aning om och tänker inte räkna alla heller. men i mitt vardagsrum har jag i alla fall tolv par och i köket nio par. nuff said.
16. är otroligt impulsiv (vilket kanske inte är någon nyhet)
17. skulle inte jag ha ett jobb skulle jag med stor säkerhet bli eremit.
18. under min cirka 4 åriga hockeykarriär (om man nu kan kalla det karriär) gjorde jag fyra mål och satt av två minuter för en tripping.
19. hatar att be om hjälp. vill klara allt själv så långt det går.
20. ber någon mig att hålla något hemligt gör jag det. att andra ska göra samma sak för mig har jag fått lärt mig den hårda vägen att inte räkna med. därför berättar jag nästan aldrig något. (referens till punkt 11 och orsaken till att jag utelämnar det mörkaste hemligheterna)
21.  jag och en kompis bjöd en ensam man på öl under festivalen i skellefteå en sommar. det visade sig vara toots thielemans. är ni lika frågande till vem den mannen är som vi var när han prydde mittuppslaget i tidningen dagen efter, gå då in här och läs om han.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar