lördag 15 december 2012

det blir inte alltid som man tänkt sig

tänkte gör en snabb in och ut på ikea idag. kollade bussarna och skuttade glatt iväg till hållplatsen.
min första miss var att det var gratis bussresor hela dagen så bussen var fullpackad. vi stod som packade små vinterklädda sillar.
min andra miss var att det går inte göra en snabb in och ut på ikea. det vet ni som inte vuxit upp med ikea runt knuten att det inte går.

med tanke på att bussen tog en halvtimme en väg, jag hann gå lite i andra butiker och att jag fick sitta och vänta en kvart på bussen så blev det nästan en in och ut då jag sammanlagt var borta i två timmar.
kom hem med en salladsslunga. en ny stekpanna, åtta ljuslyktor och några andra hemliga saker.

dessa glas blir det till att köpa nästa gång jag har chansen att åka bil ut. 19 kronor styck.
glaset ser ganska blått ut, men det är mer plommon/rökfärgat som man ser nere vid foten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar