torsdag 20 december 2012

det var väl kanske inte det här jag hade tänkt använda min retroaktiva lön på

julledigt i sjutton dagar. låter inte så illa va? men varför sitter jag här och har lite så där ont i magen som man kan få ibland när livet blir för spännande (inte ett roligt spännande)
jo det ska jag säga er. imorgon ska jag nämligen göra tre saker som jag absolut helst skulle slippa.
för det första ska jag upp tidigt. snortidigt. så tidigt att det borde vara olagligt.
sen ska jag flyga. bara för att planet går så tidigt känns det dessutom inte helt hälsosamt att drick lite vin innan. lite vin så där så man slappnar av lite grann.
för det tredje ska jag till tandläkaren. i umeå av alla ställen. har en tand som har känts lite så där inte helt ok ett tag. men den har inte gjort ont förrän idag då den helt plötsligt tyckte det var schysst att börja sparka bakut och dansa stepp.
med alla röda dagar som kommer insåg jag att det var knapert om tid att fixa till det. som tur var (eller hur man nu ser det) fanns det en ledig tid imorgon klockan elva i umeå. yeay, lyckliga jag.
så ni förstår kanske varför jag inte hoppar av glädje över att vara ledig en sjujävlans massa dagar och varför jag tycker att det skulle inte göra så mycket om jorden gick under. bara innan väckarklockan ringer alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar