onsdag 12 december 2012

kanske jag bara behöver lära mig dricka kaffe

å vad jag avundas alla som orkar göra något när de kommer hem från jobbet. träna. umgås. gå på bio. shoppa. laga mat. städa. måla naglarna. ja va fan som helst.
men kanske blir man lite förslappad när man bor själv och inte behöver bry sig om någon annan. som till exempel när/hur/om man ska äta. eller hur mycket kläder/kuddar/väskor som ligger slängda på golvet. eller att reklamen från förra veckan fortfarande ligger kvar på golvet.
hade jag inte haft kaksugna grannar som bor nära eller sötgillade arbetskamrater skulle det aldrig bakas i denna lägenhet då jag inte vill ha frysen full med sötsaker. skulle jag inte bli så grining när jag blir hungrig skulle det aldrig lagas någon mat. skulle jag inte ha så lite tallrikar skulle det aldrig diskas. men det är en jävla tur att det mycket sällan kommer hit någon, för då behöver jag inte plocka upp reklamen eller kuddarna!

jag måste hitta energi någonstans för det här fungerar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar