fredag 28 december 2012

du kan kalla mig marcus, dataingenjör marcus.

sådär, nu har jag slagits med både datorn och mobilen en stund.
min uppkoppling har fungerat precis som det ska hela tiden sen jag kom hem. fram till det att jag skulle ta hem skellefteås match.
då funkade det inte längre.
tänkte vara smart och ta det genom mobilen, men jag lyckades på något sätt göra så allt hängde sig! dessutom försvann allt. ALLT. ja nästan allt. men alla kontakter, alla samtalslistor och alla meddelanden försvann.
efter några djupa andetag kom jag på att det går ju alltid ta den senaste säkerhetskopian.
trodde jag.
nä, direkt jag kopplade in mobilen i datorn hängde sig allt igen.
efter avstägning av både mobilen och datorn plus några kvartar i skamvrån lyckades jag äntligen få tillbaka kontakterna. alla listor och meddelanden är fortfarande borta, men nu behöver jag inte se ut som ett frågetecken varje gång telefonen gör ett ljud.

måste erkänna att jag efter allt strul haft en rätt bra kväll i alla fall. teknikmässigt alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar