fredag 12 oktober 2012

nu är det äntligen dags för

fredagsmys!
alla ärenden på stan är gjorda. optikern är besökt (ja det är ju en följetong som kommer fortsätta in i nästa år). middagen är lagad och äten. disken är bortdiskad och sängen är bäddad.
lagomt till det att allsvensk hockey startar.
kela och jag tog det mogna beslutet att låta våra kroppar och huvuden vila från sky bar ikväll. vet att min kropp i alla fall kommer tacka mig massor i morgon när jag vaknar pigg som en morgonros.
så nu blir det hockey, måla naglarna, myskläder och kanske en skål popcorn. det är det enda jag har i godisväg. ångrar lite att jag inte plockade en påse smågott när jag var på ica. men nu orkar jag rent inte ta mig ut i regnet bara för lite godis. vilket i och för sig mina ögonlock kommer tacka mig för. inget godis = mindre utslag. yeay!

optikern ja.
so jag berättat tidigare så har de slutat tillverka mina favorit linser så jag var så illa tvungen att gå och prova ut nya. det slutade med att det beställdes ett par svindyra linser, ser i och för sig superduper bra med dem, men jag har inte lust att lägga 550 kronor i månaden på linser som jag bara kommer använda på helgerna, alltså runt åtta gånger i månaden.
så kom jag på härom dagen att vi aldrig provade ut några billigare alternativ så jag bokade en tid till idag. när jag kommer dit så trodde optikern att jag bokat ett återbesök för dyr linserna och undrade varför jag inte hade på mig dem. jag skulle alltså ha haft dem på mig i minst två timmar innan jag kom dit. vilket jag aldrig fick någon information om. men men, vi bokade en ny tid på måndag och en tid på fredag om tre veckor då jag ska på återbesök för de billigare linserna som jag fick med mig ett prov av.
undra hur dyrt detta kommer bli i slutändan och undra om jag någon gång kommer hitta de perfekta linserna igen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar