tisdag 23 oktober 2012

muffins, stringtrosor och virr

jo men jag lever (tror jag i alla fall). har haft fullt upp de senaste dagarna med att jobba (mer än det står på schemat men övertid kan ju klirra bra i plånboken) och baka-baka-baka.
får väl egentligen skylla mig själv när jag bjuder in till fika. att jag inte vet när det räcker med kakor, tårtor och muffins det är bara ren dumhet.

tvättar gör jag också. minns inte när jag gjorde det sist faktiskt. som tur är har jag kläder så det räcker. trosor däremot är det lite värre med. har bara kvar de där would´t want to be caught dead in these och trosorna som bara ligger och väntar på att bli framplockade. ni vet om man skulle råka få finbesök en kväll/natt. då man får tillfälle att säga det klassiska : vänta en stund, jag ska bara krypa i något mer bekvämare.
säger man förresten fortfarande så eller var det bara när jag var ung? sen funderar jag faktiskt varför man kalla en liten tråd mellan skinkorna och en kliande spets för "något mer bekvämt"?!

nåväl, det är väl ungefär vad jag sysslat med de sista dagarna. det och avbokat optikern plus avbokat ett besök (kanske trådtrosorna hade passat då? vad vet jag?) då jag var tvungen att tvätta för tvättiden försvann när jag jobbade.
snurrigt? då ska ni veta hur det är inne i mitt huvud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar