onsdag 24 oktober 2012

ibland tror jag att jag lever i en film

ni vet det där man alltid säger? att man alltid väljer fel kö. idag tog jag det till en ny nivå.
gick förbi coop efter jobbet för att handla lite småplock och för att undersöka om det bara varit en dröm eller om det stämmer att de säljer minimaränger där. (kan meddela att av personalens förvånade miner var det nog en dröm)
när jag kom ut såg jag att det ekade tomt på bolaget. tog det smarta beslutet att gå in och handla då. istället för att göra det på fredag efter jobbet (a.k.a allt mellan halv fyra och fem) med resten av alla helgsucktande människor.
tog min lilla box och började röra mig mot utgången. då skulle ni sett vad som hände. ni vet den där scenen i truman show när helt plötsligt alla människor byter kö hela tiden för att fördröja han (läses väldigt uppjagat och snabbt),
så blev det!
tro mig!
det var ingen, INGEN, i kö när jag släpade fötterna mot kassan. när jag kom fram hade jag minst sju personer framför mig. dessutom så kunde personen framför mig inte gå igenom kassan med sin tvillingvagn, så den enda personalen som verkade jobba var tvungen att gå iväg och hjälpa han ut en annan väg.

men nu sitter jag hemma i alla fall. före fem!!! det firade jag med en muffins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar