lördag 27 oktober 2012

långdistanslöpare? nä, jag är mer en kortis

oj vilken dag!
vaknade tjugo i sju, valde att stiga upp för att ta tag i dagen. mycket att fixa innan fikabjudningen halv två. framförallt när man inser sju dagar innan utlandsresan att man inte har något pass (eller det visste jag, men det blir en sån onödigt lång parentes att vi låssas som om jag inte visste det).
så klockan 10:00:03 står jag på polisstationen. klockan 10:17:? är jag hemma igen. då har jag fixat pass och handlat på hemköp.

klockan halv två, då jag sagt att folk var välkomna, stod jag fortfarande i onepice och dekorerade tårtan, som tur var hade jag lagt upp en stilla hint om att det inte gjorde något om folk var försenade.
först kom viktoria. sen kom lilla dottern puff med sambo och hans dotter. efter det kela och jess.

tack för att ni kom och åt lite av mitt fika.
hittade små pepparkaksgubbar strössel. passade utmärkt till mina pepparkaksmuffins.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar