fredag 12 oktober 2012

hypokondri inlägg

för er oroliga där ute (vilket borde vara ungefär halva sveriges befolkning?!) kan jag berätta att jag fortfarande har kvar yrseln. inte alls lika mycket och inte alls lika starka anfall. men den envisas med att poppa upp då och då.
ett tips till er: googla aldrig på ett symptom en sen söndagskväll om ni inte vill ligga med ångest och dividera fram och tillbaka om ni ska uppsöka akuten. provade nämligen det i söndags.
kunde på en gång stryka
innerörat, då jag obehindrat kunde röra huvudet utan att bli snurrig.
blodsockret, då det inte spelade någon roll om jag reste mig fort och att jag åt bra under hela helgen.
hjärnhinneinflamation, ingen feber.

kvar var då hjärtat, stress eller rygg och nacke.

ok, inget tryck över bröstet, inte ont i bröstet och pulsen är väl regelbunden?
kan informera er att den blir inte regelbunden när man
a) försöker hitta pulsen och inte känner någon
b) försöker räkna och inser att man kanske inte känner alla slag
c) inser att klockan är rätt mycket och man är själv i lägenheten
som tur är är jag ju en sån lugn person att jag slutade ta pulsen och litade på att hjärtat slog precis som det skulle.

pratade med en läkare i går och så här utan att ha träffat mig trodde han att det berodde på stress i kombination med nacken/ryggen och förkylning. fick en tid på måndag då de ska kolla mitt blodtryck. förhoppningsvis har yrseln försvunnit då. är ju faktiskt nere i runt tre "anfall" om dagen och nej, det finns inget mönster. de kan komma när jag ska sova. när jag äter mat. när jag anstränger mig. typ när som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar