tisdag 16 oktober 2012

ja må jag leva

jag fyller visst år idag!
naturligtvis har jag vetat det hela tiden, men jag hade inte tanke på det när jag vaknade i morse. har egentligen inte alls tänkt så mycket på det då jag inte fyller jämt och att jag enligt mina beräkningar slutat fylla.

men efter några förfrågningar om fika och sånt där tog jag beslutet att bjuda in till fika i alla fall. jag behöver ju inte så mycket övertalning till att baka.

så nu snurrar hjulen.några muffinssorter blir det helt klart. ska nog prova mig på någon sorts småkaka. tårtan är nästan färdigkomponerad i huvudet. har även en idé och en sorts paj-muffins. hm. kan bli lite stök och bök här fram över känner jag. gillar inte att baka något som jag inte smakat förut så det kan lätt hända att det blir en dubbel grej av det hela. men jag tror inte jobbet gråter om de skulle råka få en massa sötsaker i personalrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar