tisdag 16 oktober 2012

fortsättningen

kanske ska återknyta till mitt tidigare inlägg. det handlade alltså om en dröm.
för invecklat och svårt att förklara hela drömmen men det slutade i alla fall med att jag skulle åka hiss från sjätte till fjärde våningen. hissresan började i hissen men avslutade i en taxi. eftersom hissen gick genom katakomberna var man tvungen att göra så förklarade chauffören. helt begripligt för mig i drömmen, att vi däremot stannade flera ingångar förbi där jag började hissresan förstod jag dock inte.
i alla fall när taxichauffören står och förklarar detta för mig så kommer det fram en man till oss.
-kan ni vänta ett tag? säger han.
så plockar han fram den minsta lilla harungen ni kan tänka er. lägger den på rygg med de små benen petandes åt sidorna. de små öronen ligger platt mot marken. plötsligt tar han fram en yxa och skär halsen av den stackars lilla palten :(

vaknade och storgrinade. tårarna bara sprutade. tänk er lille skutt.
sådana drömmar är så jobbiga. man vet att det inte är på riktigt, men känslan sitter kvar så länge. kan fortfarande se scenen framför mig.
usch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar