måndag 8 oktober 2012

det ligger en uggla begravd någonstans

jag har en vän och hennes granne har nyligen skaffat sig en ny flickvän. resultatet av det är att det liggs rätt friskt i våningen under min vän. å sånt är ju bra och kul säger alla som håller på med sånt. man får visst motion och en massa endorfiner släpps lös.
men till problemet. den nya flickvännen låter visst som en uggla och då inte bara ett enstaka ho ho här och där utan konstant hoande hela tiden.
så det nya nu är att så fort jag hittar en sak eller en bild på en uggla så skickar jag den snällt till min vän. bara lite för att påminna om kärleken som spirar i hennes hus (själv är hon inte så glad över det utan störs lite av det. ljudet alltså, inte bilderna. fast hon anklagade mig för att ha lockat fram ugglan genom att jag skickade en massa ugglebilder till henne i fredags).
å med min tur (och till hennes förtret) är det ganska modernt med uggle motiv nu.
i fredags när vi var i stockholm hittade jag massor av ugglor. överallt. på alla butiker. 
men det jag skrattade godast åt var denna bild.
lite internt så där. och ni som vet vilken vän jag pratar om förstår nog varför jag tyckte den var lite kul. kan meddela att hon skrattade gott åt bilden med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar