onsdag 3 juli 2013

sömn är visst överskattat

i alla fall om man får tro min numera betydligt tjockare handled.
den är inte tjättetjock, men den har gått upp två klädstorlekar åtmistonde. klockan jag så stolt kunde ha på mig i går eftermiddag går inte stänga längre.
ont hade jag. men inte så ont att det behövdes smärtstillande. utan mer ett gnagande bulltande stillsamt värkande non stop.
största orsaken till att jag inte sov tror jag var rädsla. rädsla att jag skulle "tappa" handen. alltså inte tappa-tappa, utan råka lägga ner den på sidan från bröstkorgen och vakna av smärtan som jag helt bestämt trodde skulle komma då.
sen hjälpte det nog inte att jag googlade. att min svullnad sitter på samma ställe som ett brutet båtben. att jag gjorde en typisk båtbensbrytar sak (förutom då att det oftast drabbar yngre människor då de åker snowboard eller skateboard och inte äldre damer som leker superhjältar). att sådana brott för det mesta inte syns på en gång på röntgen. att jag har samma symptom och svårigheter som vid ett sånt brott.
men det borde väl läkaren tänkt på???
min mor tyckter nog också att sömn är överskattat då hon ringde och väckte mig för en trekvart sen. men det klart, hon kan ju alltid skylla på att hon inte visste att jag var vaken till halv fem. sen är hon ju min mor som bara ville veta hur jag mådde så hon är förlåten :)


idag nu på morgonen måste jag nog ändå säga att sömn, hur kort den än var, behövdes. svullen är den fortfarande, men svullnaden upp över handen har lagt sig lite. mitt lillfinger mår betydligt bättre och jag kan faktiskt böja handen några millimetrar mer både framåt och bakåt. konsten att lyfta saker är fortfarande detsamma. visst en snusdosa går bra om jag bara ska lyfta den rätt upp. samma sak med ett glas fullt med cola. problemet kommer när jag ska vicka glaset för att dricka. då fungerar det som inte längre. ta på mig bh:n kommer bli roligt att se om det fungerar. det tog mig ju bara fem minuter att försöka knäppa upp den igår med en hand (cred till er som klarar sånt på sekunder!) fast att ta på med en hand är kanske enklare, annars får jag helt enkelt låta dem hänga fritt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar