onsdag 31 juli 2013

bättre framförhållning nästa år

sista semesterveckan och jag har inget planerat.
satt och kollade lite på sista minuten resor. vad hände med resor för runt 1000 lappen? är det för att det är högsäsong eller ligger sista minuten priserna på närmare 3000 kronor nu? ska man dessutom åka själv får man lägga till minst en tusen lapp.
trodde faktiskt att priserna skulle vara lite lägre nu när sommaren varit så bra.

kollade lite om jag skulle ta en liten trip inom sverige. det var nästan billigare att åka utomlands! vill man inte dela sovsal med sju andra så får man räkna med 1000 kronor natten på hotell.
västervik t/r med tåg 1055:-, hotell 2070 två nätter.
tylösand t/r med tåg 1435, hotell 2190 två nätter plus bussresan till stranden.
göteborg t/r med tåg 825:-, hotell fanns det flera att välja på och till faktiskt rätt bra priser. 1796:- på ett fyrstjärningt hotell, tyvärr utan frukost, de andra ligger runt 2000:-.
umeå t/r med flyg 1500:- men då har jag gratis boende hoppas jag i alla fall.
gotland kollar jag inte ens.

nä, det blir nog en städa/tvätta/fixa/ansiktsmask/hårinpacknings vecka här hemma istället. nu har det ju dessutom blivit svalare. både ute och inne i lägenheten. sen har jag ju alltid kvar stockholm. strosa runt på favoritställerna. äta lite lunch. shoppa lite strunt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar