lördag 6 juli 2013

nödvändigt skoköp

har länge funderat på om jag ska lägga lite pengar på att köpa ett par mer ordentliga stövlar. tidigare har jag bara köpt några billiga som håller ungefär ett år.
de spricker. de håller ingen värme. har man tjocksockar i för att inte frysa så svettas man bort istället. de är absolut inte sköna nog att gå hem i om det regnar. de märks helt enkelt att det är billigskit.

jag var först inne på om jag skulle köpa ett par tretorn, men de har inte så roliga färger och ska jag lägga ut pengar på ett par bra stövlar vill jag ju gärna att de ska vara snygga också. men så hade campadre en kampanj med hunter stövlar och jag hittade ett par i min storlek i en fin lila färg. till samma pris som ett par tretorn.
skyndade mig att klicka hem ett par. fick sen ett mail om att färgen inte riktigt överensstämde, utan gick mer mot rosa.
kan inte säga att jag blev så ledsen när jag fick se den rätta färgen.
har förstått att dessa stövlar visst är helt underbara eftersom folk envisas med att gå med de jämt.
sol som regn.
nu är de här tänkta till jobbet där de verkligen kommer få visa vad de går för. regn, slask, snö, lera och skogsmark kommer de att testas i.
sen kommer jag ju vara snyggast på gården. i alla fall om fötterna. 
 
nu är det bara ordentliga regnkläder som fattas. inte lika kul att lägga pengar på sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar